tabung kecemasan:)

Search This Blog

::mujahidah islam::

Jangan lupa ikot..=)

Wednesday 1 February 2012

DILEMA UPU



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Segala puji bagi ALLAH yang masih memberikan nikmat iman dan islam kepada diri yang hina dan segala puji bagiNYA kerana masih diberi ruang untuk bernafas di muka bumiNYA dan peluang untuk diri hina ini melakukan taubat padaNYA.Mudah-mudahan nikmat ini digunakan sebaiknya.AAMIIN.

INSYA-ALLAH,hampir tinggal sebulan lebih sahaja lagi untuk aku (erm.nak bahasakan apa ek.ana,?aku?org?hurmm..mane2 je lah aida) habiskan study kat bumi barakah UNISZA ni.Dan harapan aku tak lain tak bukan mestilah ingin menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.Hasrat di hati mahu ke timur tengah dan semestinya bumi Anbiya' Mesir menjadi pilihan hati.Namun,apakan daya,hasrat itu terpaksa dibatalkan dan dipendam ke dalam lubuk hati yang paling dalam kerana keizinan kedua ibu bapa tidak berpihak pada diri ini.Tambahan,MOU UNISZA dengan Al-Azhar dah habis,dan ianya masih dalam proses.Hanya ade MOU dengan Jordan sahaja,ikut hati memang nak apply tapi bila mak cakap xpayah dan melihat pada taraf hidup yang mahal,sekali lagi terpaksa simpan hasrat tersebut.ALLAHURABBI.kuatnya dugaanMu.
Al-Azhar university..impian dan cita2 yang terpaksa dipendam

Dan semestinya universiti tempatan menjadi pilihan setelah hasrat untuk fly ke timur tengah terpaksa dibatalkan buat masa sekarang,dan apa yang memeningkan kepala sudah semestinya pilihan universiti itu sendir.Hurmm..universiti mane nak pilih nie???Sekarang ni tak banyak pilihan u yang berkenan di hati,mane tidaknya dengan result yang cukup2 makan,payah skit untuk apply u yang terkenal.Untuk apply UPSI plak,peluang sangat susah,mane tidaknya,mereka mengutamakan budak2 lepasan STPM,MATRIKS dan STAm..diploma???last2 sekali..huhu..hurmm..mak plak cadangkan apply u yang tawarkan tahun pengajian yang pendek memandangkan kebanyakan universiti tahun pengajian untuk degree adalah 4 tahun,so kena lah ambik yang lagi pendek tahun pengajian coz aku dah habiskan masa hampir 3 tahun untuk habiskan sijil diploma.Kalau ikutkan hati,mau sahaaj aku bekerja,tapi mak plak xkasi.(adoyai)..
pilihan yang banyak..pilihan hati???

Universiti yang ade dalam kepala hotak aku skang ni juast UNISZA je lah memandangkan tahun pengajian hanya 3thun setengah.walaupun hanya tinggal stu semster untuk mnjadi 4 tahun,tapi aku tetap akn mencari yang tahun pengajian pendek..hehe...

Universiti lain??hurmm..skang ni dalam kepla hotak aku ni just ade UNISZA jer..and tak ketinggalan universiti2 di Mesir dan Jordan =)..tapi pilihan kos plak xbanyak..hurm..ade jugak yang tanye aku,xkan nak ambik syariah ag kot?kan diploma dah ambik syariah.ambik lah kos lain plak..kos lain ek??hurmm..aku pon xtahu dah nak pilih kos ape.ni jer yang aku nampak sesuai dengan aku(sesuai ker?hak3)..hurmm,harap2 apa yang diimpikan akan tercapai.tu jer harapan aku skang nie.Hanya mampu berusaha,berdoa dan bertawakkal sahaja skang nie,doakan sahabatmu ini berjaya dunia dan akhirat.Moga2 ALLAH mudahkan urusan aku..AAMIIN.=)


catatan mujahidah

MUJAHADAH MENUJU TUHAN(^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...