tabung kecemasan:)

Search This Blog

::mujahidah islam::

Jangan lupa ikot..=)

Thursday 27 December 2012

~layakkah aku????~







Mampukah aku menjadi seperti Khadijah?
Agung cintanya pada ALLAH dan Rasulullah,
Harta diperjuangkan ke jalan ALLAH,
Penawar hati Kekasih ALLAH,
Susah dan senang rela bersama.

Dapatkah ku didik jiwa seperti Aishah,
Isteri Rasulullah yang bijaksana,
Pendorong tatkala kesusahan & penderitaan,
Tiada sukar untuk dilaksanakan,
Lantaran keikhlasan yang sentiasa bersarang.

Mengalir air mataku,
Melihat pengorbanan puteri solehah Fatimah,
Akur dalam setiap perintah,
Taat dengan ayahandanya yang sentiasa berjuang,
Tiada sebarang harta dunia,
Layaklah dia penghulu wanita syurga.

Ketika aku marah,
Ingin kukutip serpihan sabar,
Dari catatan hidup Siti Sarah,\
Mampukah aku menjadi wanita solehah seperti mereka?

Mati dalam keunggulan iman,
Bersinar indah,harum tersebar,
Bagaikan wanginya pusara Masyitah.

Mampukah aku Ya ALLAH..
Untuk menyusuri jalan para pencintaMU ini...
=')

sungguh aku ingin seperti mereka..namun layakkah aku YA ALLAH?? Mampukah aku YA ALLAH?? ='(
~moga ALLAH redha!~♥




catatan mujahidah

MUJAHADAH MENUJU TUHAN(^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...